S-a sfarsit o etapa, incepe alta

Viata poate fi traita frumos.

Sunday, June 12, 2011

Adi Chimsac

Marii scriitori ai literaturii raman intotdeauna nemuritori datorita operelor proprii remarcabile transpuse in filme, carti sau teatru , opere ce de fiecare data , indiferent de modul de transpunere, impresioneaza cititorul sau spectatorul si-l plaseaza pe un drum de initiere de la un simplu neofit spre un om polivalent.
    Consider ca ecranizarile prezentate (Hamlet , Romeo si Julieta, Imblanzirea scorpiei) au constituit o metoda clara de a descoperi personalitati si situatii diferite in care noi poate ne-am regasit in cotidian. Am calatorit astfel in lumi eclatante, in medii culturale diverse, am putut admira renumitele scene ale lui William Shakespeare, ne-am descoperit pe noi , am calatorit realmente "cu" si  "prin" sinele nostru...
    Abordarea acestor teme pretentioase probabil pentru varsta noastra intr-un mod original si plin de culoare denota cu siguranta tactul pedagogic al doamnei profesoare. Informatia vasta atasata de imagine a reusit sa ne impresioneze pe fiecare dintre noi si in mod cert ne-a facut sa intelegem ca operele viabile ale marilor scriitori raman perene in spatiu si timp indiferent de evolutia omului. Am putut astfel reflecta asupra modelelor de personaje literare in lumea de cuvinte si dincolo de ea. Sub aspect general s-ar putea afirma ca nu exista un nemuritor genuin, insa aceste opere demonstreaza cu siguranta ca exista nemuritori "din hartie", exista personaje ce raman adevarate simboluri.( Romeo si Julieta, Hamlet etc.).
    Ecranizarile prezentate au reflectat dorinta dumneavoastra de a ne atrage spre literatura, arta si filmele de calitate, au constituit un indemn spre cunoasterea adevaratelor valori , un indemn spre evolutia de la mediocritate la cunoastere desavarsita.
    Pe langa bogatia ideatica, culturala si artistica a acestor ecranizari , noi ne-am putut dezvolta de asemenea si capacitatea de a asculta texte vechi si autentice in limba engleza, astfel aceste filme au constituit cu siguranta un exercitiu de "listening", respectiv "reading".

Adi Chimsac , clasa a IX-a "C"

No comments:

Post a Comment